Kamis, 09 Juni 2011

PERBAHARUI IMAN

Perbaharuilah IMAN

♥ ♥ ♥ Damba CintaMu ♥ ♥ ♥

Manisnya IMAN

Sabda Rasulullah SAW:-

ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ وَجَدَ حَلَاوَةَ الْإِيمَانِ أَنْ يَكُونَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِمَّا سِوَاهُمَا وَأَنْ يُحِبَّ الْمَرْءَ لَا يُحِبُّهُ إِلَّا لِلَّهِ وَأَنْ يَكْرَهَ أَنْ يَعُودَ فِي الْكُفْرِ كَمَا يَكْرَهُ أَنْ يُقْذَفَ فِي النَّارِ

Ertinya : “Tiga perkara yang membuat seseorang akan mendapatkan manisnya iman ialah : ALLAH dan RasulNya lebih dicintainya dari selain keduanya, dia mencintai saudaranya tidaklah dia mencintainya kecuali kerana Allah, dan dia benci kembali pada kekufuran sebagaimana dia benci dilemparkan dalam api.”
(HR BUKHARI dan MUSLIM)

Man Ana...

Foto Saya
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته AHLAN WASAHLAN "...Adalah sudah menjadi kewajipan bagi setiap muslim memburu kemanisan iman. Ia perlu dijadikan agenda utama dalam hidup mengatasi segala-segalanya. Bahkan jika disedari, pemburuan ini adalah agenda seumur hidup. Kita hidup dengan iman, kita mati dengan iman dan kita pinta masuk ke dalam syurga juga dengan iman..." ( Solusi 30 ) Selamat memburu kemanisan IMAN!

Nota:


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamu'alaikum wbt..
Allahumma sholli ‘alaa sayyidina Muhammad, wa ‘alaa aalihi wa shohbihi ajma’iin

1)Utk pengetahuan semua , ana dengan senang hati dan amat mengalu2kan utk berkongsi apasahaja di blog ini, tak perlu minta izin, dan tanpa link kembali blog ini..segalanya adalah utk berkongsi dan disebarkan pada semua demi tujuan yg benar dan diredhaiNya..
2) Dan utk soalan2 berbentuk hukum hakam boleh terus rujuk pd ustaz @ ustzh supaya lebih jelas dan tepat kerana ana bukanlah org yg ahli dlm ilmu agama @ ustzh @ org yg seiktiraf dgnnya..
3)Segala catatan disini, lebih kepada pengislahan, peringatan terhadap diri sendiri supaya tidak lupa dan lalai atas maksud sebenar hidup didunia ini.
4) Segala tunjuk ajar, teguran@nasihat dan cadangan amat dialu2kan bg memperbaiki segala kelemahan.
5) Ana juga memohon maaf atas segala khilaf yg ada diblog ini, samada penulisan atau komen dan sbgnya...'anaa asif'
6) Nasihatilah ana selalu, kerana ana masih lg dlm proses mencari ilmu dan akan terus mencari, utk mengamalkan dan menyampaikannya.. Insya'ALLAH

" Merangkai kata, merajut makna bahasa jiwa, akanku curi dari saku2 waktuku tuk melukiskan keagunganMu ya Tuhanku "..

7) Semoga semua sahabat yang mengikuti blog ini, pembaca dan pengunjung semua diberi hakikat iman yg sempurna dalam diri,...Insya'ALLAH, kita sama2 doakan.
8) Dan terima kasih juga bt pengikut, pembaca dan pengunjung yg sudi membaca, memberi komen dan sbgnya...'Jazaaka allaahu khairan'...
9)Dan apa yg baik itu adalah dari ALLAH, dan yg buruk itu adalah dari kelemahan hambanya ini..

Mengambil kata-kata Saidina Ali r.a.
'Lihatlah pada apa yang disampaikan, bukan pada siapa yang menyampaikannya.'

Salam mujahadah bt semua..Ana uhibbuki fillah


rindu kaabahMu

Tidak ada komentar:

Posting Komentar